Ma egy weboldal már alap

Ma már alap, hogy egy weboldal része legyen vállalkozásod online jelenlétének. Sokan vitatkoznak ezen, hiszen úgy vélik, hogy egy Facebook és egy Instagram oldal elegendő a célközönség eléréséhez, így feleslegesnek tűnik kiadni pénzt egy további online platformra. Azonban, valójában mindkét megoldásnak megvannak a sajátosságai, és mindkettőre szükség lehet. Hadd mutassuk be, miért.

Facebook vagy Weboldal?

Ha feltétlenül választani kellene, akkor inkább weboldal, de a legjobb megoldás, ha mindkettővel rendelkezel.

Nézzük meg, melyik felületnek mik a sajátosságai!

facebook vagy weboldal

Facebook

Nincs a saját tulajdonodban:

Ebből az következik, hogy erősen korlátozottak a lehetőségeid. Egy rossz szóhasználat, nem tetsző kifejezés és már tilthatják is a posztodat, vagy akár az egész oldalt.

Kötött design:

Nem szabhatod a saját, vagy vállalkozásod képére. Egy “sablon”, mindenkinél egyforma.

Korlátozott információ átadás:

Egy poszt megírása, majd publikálása után, elindul az irományunk a süllyesztőbe. A posztjaid élettartama rövid, és csak azok láthatják, akik a hírfolyamukban éppen rájuk találnak. Visszakeresés nehézkes, és nincsenek előzmények.

Nincsenek előzmények:

Nem tudod, hogy kinek az oldalán, kinek a bejegyzésein görgettél át. Persze ha a keresőbe írsz be egy konkrét oldalt, személyt, vagy bármit, az ideig-óráig még visszakereshető, de amit a hírfolyamodban láttál, sehova nem mentődik. Erre egyedüli megoldás, hogy lemented a posztot és ha eszedbe jut, elő tudod halászni.

Viszont gyors információ átadásra tökéletes:

Gyorsan terjeszthetsz információt, de részletes bemutatásra nem alkalmas. Ezt talán egy egyszerű példával tudjuk leginkább szemléltetni:

Van egy kávézód a példa kedvéért, ahol már nem csak kávét árulsz, hanem új szolgáltatásként mondjuk könnyű reggeliket is.

Ezt az új szolgáltatást beharangozod Facebookon és az oldalad követőit elérheted. Ugyanakkor bővebb információt átadni nem igazán tudsz, hiszen a legtöbben csak görgetnek és görgetnek, 1-1 szót olvasnak csak el a posztokból. Rakhatsz fel képet is az étlappal, de nem valószínű, hogy alaposan áttanulmányozza azt bárki is. Tehát gyors információ átadásra tökéletes, de a téma mélyebb kibontására nem.

Weboldal

Saját tulajdonodban van:

A weboldalad teljes mértékben a te kontrollod alatt áll, és nem szűnhet meg hirtelen. Ehhez annyi szükséges, hogy megbízható szervert bérelj és megfelelően tartsd karban az oldalt, vagy bízz meg valakit (akár minket :)), aki üzemelteti.

Személyre szabott:

A Facebookkal ellentétben az összes oldal megjelenése egyedi. Egy igényes, a képedre formált, gyors weboldal egyenlő a hitelességgel.

Természetesen nem a sablon oldalakra gondolok, hanem azokra, amelyek azon kívül, hogy informatívak, a felhasználói élményt, a funkcionalitást, a könnyű használhatóságot figyelembe véve készülnek el.

Vállalkozásod weboldala presztízskérdés. Az igényesség, hitelesség szóvivője, ami segít a bizalom megalapozásában látogatóiddal, akikből ügyfeleid lehetnek.

Nincs lehetetlen:

Bármilyen funkció megoldható, amit csak el tudsz képzelni. Minden az igényeid szerinti, akár egyedi megoldásokkal.

Mást szólít meg:

A Facebook inkább a felületesebb, de gyorsabb információ átadására jó. Azok, akik a weboldaladra látogatnak, valószínűleg mélyebb érdeklődést mutatnak a vállalkozásod iránt és konkrét ajánlatokat keresnek.

Tiéd a kontroll:

A weboldalad elérése 100%-ban rajtad áll. A jól megírt szövegek, a logikus elrendezés, a megfelelő tartalomstratégia és technikai SEO segítségével növelheted a látogatók számát.

Minden mérhető:

Persze a Facebook is sok analitikai lehetőséget biztosít, de az oldaladon már minden mérhető , amit látogatóid csinálnak.

Összegzés

Mindkettő fontos, de a weboldal a nyerő

Mind a Facebook, mind a weboldal fontos szerepet játszik egy vállalkozás online jelenlétében. Bár a Facebook gyors információ átadásra és közösségépítésre kiváló, a weboldal hosszú távú stabilitást és kontrollt biztosít. Az ideális megoldás az, ha mindkettő rendelkezésre áll. Ha érdekel, hogyan fejleszthetünk számodra egy hatékony és megbízható weboldalt, kérj ajánlatot elérhetőségeinken keresztül, amiket a kapcsolat fül alatt vagy a fejlécünkben találsz.

A cikk írásakor használt források: